پرسشنامه رابطه محتوای کتاب درسی علوم دوره ی راهنمایی با انتخاب رشته علوم تجربی
access_timeآگوست 1, 2017
perm_identity
ارسال شده توسط مریم وحدت
folder_open
پرسشنامه
visibility
231 بازدید
پرسشنامه رابطه محتوای کتاب درسی علوم دوره ی راهنمایی با انتخاب رشته علوم تجربی
محتوای برنامه های آموزش علوم می بایستی به منظور نیل به این هدف طرح ریزی شود. آموزش علوم به دانش آموز کمک می کند تا محیط زندگی و مسایل مربوط به آن را بشناسد و او را از تاثیر عظیم علم همانند تاثیر ارزش ها و دیدگاههای اجتماعی و اقتصادی بر جامعه آگاه سازد.
آموزش علوم می تواند به دانش آموز بصیرت و بینش علمی بدهد و او را قادر سازد که مفاهیم بنیادی یا مفاهیم کلیدی و مفاهیم قابل ادراک و رابطه آنها با یکدیگر را بیاموزد. آموزش علوم با نشان دادن این واقعیت که جهان و کائنات بر اساس تغییر بنا نهاده شده است به دانش آموز کمک می کند که بتواند با موفقیت در یک دنیای در حال تغییر زندگی کند. یادگیری تغییر و تحولات در علوم و طریقه مواجهه با آن فرد را قادر می سازد که در مقابل تغییراتی که در زندگی آینده ممکن است در پیش داشته باشد، عاقلانه تر عکس العمل نشان دهد.
آموزش علوم در مدارس می تواند نقشی مهم در امر کمک به دانش آموز به منظور یادگیری ماهیت تحقیقات و مراحل علمی و کارهای دانشمندان به عهده داشته باشد. برنامه های آموزش علوم، چنانچه بر اساس تحقیق و انجام کارهای علمی توسط دانش آموز مبتنی باشد موجب خواهد شد که یادگیری واقعی در وی تحقق یابد نه آنکه حقایق علمی را از بر کند. دانش آموز فرا خواهد گرفت که مسائل را از طریق تفکر انتقادی و خلاق حل کند و با این طریق نگرشها و مهارتها و روش و رفتار علمی در او به وجود خواهد آمد.
آموزش علوم اگر بطور موثر صورت گیرد، فی نفسه برای دانش آموزان که در توانایی ها و علائق و نیازها با یکدیگر تفاوت دارند، موجبات و امکان تجربیات و فعالیتهای آموزنده گوناگون و وسیعی را فراهم می سازد.
آموزش علوم به خوبی خود را با تفاوتهای فردی دانش آموزان در یادگیری مطابقت می دهد و این امکان را برای کودک فراهم می سازد که تا سرحد ظرفیت و توانایی اش رشد کند.تحقیق در این امور تنها با شناخت دقیق دانش آموزان در مراحل مختلف رشد و در تعیین نیاز های مختلف آنها مقدور می باشد.
همچنین آموزش علوم در مدارس می تواند بطور موثری با محتوای سایر برنامه های درسی مرتبط گردد. اگر تمام وجوه محتوای برنامه های درسی درهم آمیخته شود یادگیری همیشه مؤثرتر خواهد بود.در دوره های آموزشی مدارس، فرصتهای بسیاری وجود دارد که می توان از آن به منظور ساختن علم با ریاضیات، ادبیات، علوم اجتماعی و هنرهای زیبا استفاده کرد.
پرسشنامه محتوا:
این پرسشنامه محقق ساخته است و بر اساس محتوای کلی و محتوای کتاب علوم دوره راهنمایی ساخته شده است این پرسشنامه شامل ۱۸ سوال بسته پاسخ میباشد و بر اساس مقیاس لیکرت از خیلی کم تا خیلی زیاد درجه بندی شده است .
پرسشنامه انتخاب رشته:
این پرسشنامه نیز محقق ساخته میباشد و شامل۹ سوال بسته پاسخ است. این پرسشنامه براساس عوامل درونی و عوامل بیرونی انتخاب رشته طراحی شده است و سوالات بر اساس مقیاس ۵ درجه ایی لیکرت از خیلی کم تا خیلی زیاد سنجیده خواهند شد.
پایایی و روایی: دارد
نوع فایل: word
مولفه: ندارد
تعداد صفحات: ۴
قیمت: فقط ۳۰۰۰تومان
[purchase_link id=”646″ style=”button” color=”green” text=”خرید + دانلود”]
برچسب ها:
بانک پرسشنامه رایگانپرسشنامهپرسشنامه اماریپرسشنامه انتخاب رشته علوم تجربيپرسشنامه چیستپرسشنامه رابطه محتواي كتاب درسي علوم دوره ي راهنمايي با انتخاب رشته علوم تجربيپرسشنامه رایگانپرسشنامه محتواي كتاب درسي علوم دوره ي راهنماييپرسشنامه های استانداردخرید پرسشنامهدانلود پرسشنامهدانلود پرسشنامه انتخاب رشته علوم تجربيدانلود پرسشنامه رابطه محتواي كتاب درسي علوم دوره ي راهنمايي با انتخاب رشته علوم تجربيدانلود پرسشنامه محتوای کتاب درسی علوم دوره راهنماییدانلود پرسشنامه مدیریتساخت پرسشنامهسایت پرسشنامه های روانشناسیطراحی پرسشنامه
دیدگاهتان را بنویسید