پرسشنامه آسیب شناسی برنامه درسی مدارس هوشمند، پرسشنامه ای محقق ساخته است. این مقیاس دارای ۵۰گویه و دارای ۵ مولفه می باشد که با یک مقیاس لیکرت پنج درجه ای (خیلیکم تا خیلیزیاد) و هر ماده دارای ارزشی بین ۱ تا ۵ است.
روایی و پایایی پرسشنامه آسیب شناسی برنامه درسی مدارس هوشمند
روایی ابزار جمع آوری داده
روایی به این مفهوم اشاره دارد که وسیله اندازهگیری چیزی را که ادعا میکند دقیقاً همان چیز را اندازه بگیرد یعنی متناسب با آن باشد و از مهمترین آن روایی صوری و محتوایی است و برای اینکه پرسشنامهای حداقل دارای روایی محتوایی باشد باید سوالات آزمون با توجه به مبانی تئوریک دقیقاً مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد تا میزان ارتباط و تناسب آنها با موضوع روشن گردد. برای پرسشنامه آسیب شناسی برنامه درسی مدارس هوشمند سوالات بر اساس منابع علمی مرتبط و پژوهشهای پیشین به تعداد ۴۰ سوال گردآوری گردید که پس از بررسی مقدماتی با استاد راهنما به ۵۰ سوال افزایش یافت. سپس پرسشنامه جهت تعیین روایی توسط متخصصان و استادان علوم تربیتی مورد بررسی قرار گرفت و بعد از دریافت نظرات آنان در حد امکان اصلاحات و پیشنهادات آنان اعمال گردید .
پایایی ابزار جمع آوری داده
سرمد و همکاران (۱۳۸۵) معتقدند که «برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ ابتدا باید واریانس نمرههای هر زیرمجموعه سوالات پرسشنامه یا زیرآزمون و واریانس کل را محاسبه نمود. سپس با استفاده از فرمول مربوطه مقدار ضریب آلفا را بدست آورد»
پایایی پرسشنامه آسیب شناسی برنامه درسی مدارس هوشمند ۹۰۶/۰ محاسبه شده است.
پایایی و روایی: دارد
نوع فایل:pdf
مولفه: دارد
تعداد صفحات: ۸ صفحه
منبع: دارد
قیمت: فقط ۵۰۰۰تومان
گارانتی: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود)